BMW 500-sarjan maalaus kustannustehokkaasti DeBeer 900+ -automaalilla

Automaalauksessa pelkkä automaalin litrahinta ei ole ainoa asia, johon pitäisi kiinnittää huomiota. Isompi merkitys on:

  • automaalin helppokäyttöisyydellä
  • häivytyksen helppoudella
  • sävytarkkuudella
  • Ja sillä, että maalaus onnistuu kerrasta
Korjausmaalaus oikein tehtynä

Kaikista kalleimmat maalaukset tehdään uudelleen, maalauksen epäonnistuttua ensimmäisellä kerralla ja monesti lopputuloskaan ei silti tyydytä, kustannuksista puhumattakaan. Toki auton maalaushinnan on oltava kilpailukykyinen ja maalauskustannusten on oltava linjassa auton arvoon. Automaalauksessa lopputulos puhuu puolestaan, ihan kirjaimellisesti. Usein liikenteessä näkee autoja, joista erottuu selkeästi korjattu osa tai alue, joka on erisävyinen muuhun autoon verrattuna. Autojen ylimaalaukset ovat nykyään harvinaisia ja aina pyritäänkin maalaamaan pelkkä vaurioalue ja ylimaalauksen hinta on kalliimpi, kuin tehtäisiin maalaus häivyttämällä. Usein myös häivytykset koetaan ylimääräisenä vaivana, mutta oikein tehtynä vaurioalueen maalaaminen häivyttämällä päästään lopputulokseen, joka kelpaa vaativammallekin asiakkaalle. Oikein tehty korjausmaalaus ei erotu millään tavoin auton alkuperäisestä maalipinnasta. Esimerkkinä: vaikka vauriokohta olisi keskellä ovea, siitä huolimatta koko ovea ei tarvitse maalata, vaan maalataan vain vaurioitunut kohta ja maalattu alue häivytetään vanhaan maalipintaan.

Hopeanväriset sävyt ovat häivytettävissä

Metallinhohtohopean värinen auto voidaan kokea hankalana sävynä maalata. Metallihohtoväreissä varsinkin hopea lähtee helposti pilveilemään, sillä itse metallikide asettuu märässä maalipinnassa epätasaisesti, joka näkyy maalipinnan pilveilynä. Metallikide voi asettua myös väärään kulmaan, joka näkyy sävyn tummuutena. Metallihohtosävyjen paikkamaalaus on hyvä tehdä sumurajat häivyttäen, jotta korjausalueissa ei erotu sävyeroa. DeBeer 900+ -automaali tunnetaan maalin helppokäyttöisyydestä ja sävytarkkuudesta, mutta myös häivyttäminen on helppoa. Teknikkomme kävi näyttämässä tulevalle automaaliasiakkaallemme, kuinka helppoa hankalaksikin koettu maalaus voi lopulta olla. Kyse on vain tuotevalinnasta – automaalaus on helppoa oikeilla tuotteilla, sävystä riippumatta.

500-sarjan BMW maalaus

Maalauksen kohteena oli vähän yli kymmenvuotias 500-sarjan BMW. Saman ikäluokan autoja löytyy Suomesta paljon, mutta autojen arvo alkaa olemaan jo alhainen ja autoon tehtäviä korjauksia mietitäänkin yleensä hyvin tarkkaan. Sama pätee auton maalaukseen ja maalauskustannusten on oltava järkeviä. Tämän auton kohdalla maalipinta oli päässyt jo niin huonoksi, että ylimaalaus olisi ollut perusteltua. Auton ylimaalauksen hinta olisi vain ollut korkea suhteessa auton arvoon. Teknikkomme ratkaisi asian ja halusi esitellä asiakkaalle DeBeer 900+ -automaalin maalausominaisuuksia nimenomaan tekemällä autoon useita häivytyksiä, autosta maalattiinkin ainoastaan vaurioituneet kohdat. Näin saatiin automaalauksen hinta pidettyä järkevänä auton arvoon suhteutettuna ja samalla esiteltyä uudelle automaalaamoasiakkaalle, kuinka helppoa DeBeer 900+ -automaalilla maalaaminen on.

Oheisista kuvista ja videosta näet itse tarkemmin, miten haastavasta maalauksesta lopulta oli kyse. Autossa oli maalattavia kohtia ympäriinsä ja häivytyksiä päästiin harjoittelemaan moniin kohtiin autoa. Silti lopputulos puhuu puolestaan ja tyytyväinen asiakas toimii meidän käyntikorttinamme. Kokeile itse DeBeer-automaalia, niin näet kuinka helppoa automaalaus voi olla – me autamme siinä sinut alkuun.

Puskuri ja konepelti olivat täynnä kiveniskemiä ja muita jälkiä, joten ne maalattiin kokonaan. Kuvassa puskuri ja konepelti pohjamaalattuna.

Häivytyksiä päästiin harjoittelemaan myös takaosassa eri kohtiin.

Kuvassa ruiskutetaan uutta pintaa.

Kuvassa näkyy häivytysalue. Kun DeBeer 900+ -värimassa on märkää se on vielä sinertävää. Kuivuessaan oikea sävy tulee esiin. Tämä ominaisuus helpottaa, näet aina onko pinta märkä.

Kuten kuvasta näkyy, lopputulos puhuu puolestaan.

Edut

DeBeerin etuna on myös järjestelmän yksinkertaisuus; maalaus tehdään aina samoja työtapoja käyttäen, sekoituskonetta ei ole, kaavaohjelma on helppo käyttää, eikä ylimääräisiä apuaineita tai erikoisia ruiskutustekniikoita tarvita. Kolmikerrossävyt maalataan ilman sävylakkaa ja ne maalataan samoin työtavoin, kuin tavalliset metallihohto- tai helmiäissävyt. Samalla tuote on helppo oppia käyttämään ja aloituskustannukset ovat alhaiset, suuria pääomia ei tarvita. Sävymääritys tehdään sävyboksilla, sävykartastolla, johon valmistaja julkaisee useasti sävymallipäivityksiä. Sävymittaria ei tarvita, ellei sitä koeta välttämättömäksi.

Koemaalaus

Jos haluat itse kokeilla DeBeer -automaalia omissa tiloissasi, sekin onnistuu. Kartoitetaan sinun tarpeet, haetaan käyttöösi sopiva tuotekokonaisuus ja sovitaan koemaalaus. Teknikkomme tulee opastamaan tuotteiden käytössä ja pääset itse kokeilemaan miten helppoa DeBeerillä maalaaminen on.

Ota meihin yhteyttä: DeBeer koemaalaus

Lue lisää DeBeer 900+ automaalista: DeBeer automaalit

Tutustu DeBeerin automaali-esitteeseen!

Debeer automaalien valmistajan sivut linkki

Jaa artikkeli

Viimeisimmät artikkelit

Tarjoukset

Silco X-CURE 10L ilmakuivuvalakkapaketti

Kuukauden teema

Silco automaalitarvikkeet – laatua kustannustehokkaasti

Tähtituote

Korjausmaalauksen uusi tehopakkaus on täällä

Vinkit ja ohjeet

UV-tuotteiden käyttö lisääntymässä henkilöautojen korjausmaalauksessa

Yleinen

Korjausmaalauksen uusi tehopakkaus on täällä

Suosituimmat tägit

Viimeisimmät artikkelit